Opakowania kartonowe w sklepach e-commerce – na co zwrócić uwagę i dlaczego pudełko do wysyłki ma tak duże znaczenie?

Odpowiednie opakowanie nie tylko pozwala zoptymalizować koszt wysyłki towarów czy sam proces pakowania i dostarczania zamówień do klientów, ale też wpływa na wizerunek Twojej firmy. W końcu jest to pierwsza rzecz, którą widzą Twoi klienci po odebraniu przesyłki z paczkomatu, z Poczty czy od kuriera. Wybór dobrej jakości kartonu daje też pewność, że towar zamówiony przez klienta dotrze do niego w nienaruszonym stanie. Na co zwrócić uwagę, wybierając kartony do e-commerce? Sprawdźmy.

Opakowania kartonowe w sklepach e-commerce – jakość tektury

Karton powinien być wyprodukowany z solidnej tektury falistej. Optymalnym rozwiązaniem jest wybór tektury trójwarstwowej. Rekomendujemy też tekturę o gramaturze 380 g/m². Takie parametry zapewniają z jednej strony korzystną cenę opakowania, a z drugiej dobre zabezpieczenie zawartości paczki, odporność na zgniatanie oraz ewentualne uszkodzenia. Nie zawsze bowiem paczki są traktowane z należytą uważnością w trakcie transportu. Pudełko z cieńszej, niższej jakości tektury mogłoby zostać wgniecione czy rozerwane podczas podróży do klienta.

Przesyłka zapakowana w estetyczny karton i solidnie zabezpieczona to więc z jednej strony punkt dla wizerunku, z drugiej – dbałość o bezpieczeństwo nadawanych towarów.

Kartony na wymiar – zbiorcze i detaliczne

Wybór dobrej jakości tektury to jedno. Warto jednak zwrócić też uwagę na rozmiar kartonu do e-commerce. Dopasowanie wielkości kartonu do zawartości przesyłki i do wymagań firm kurierskich czy Poczty Polskiej, to istotny element w całym procesie wysyłki paczek. Karton musi z jednej strony stabilizować towary i zabezpieczać je przed uszkodzeniami, z drugiej natomiast musi być dopasowany do specyfiki operatorów logistycznych. W naszym sklepie znajdziesz opakowania w wielu różnych rozmiarach. Jeśli jednak szukasz kartonów o niestandardowych gabarytach, możesz zamówić opakowania na wymiar. Przygotujemy dla Ciebie kartony dostosowane do rozmiarów towarów, które wysyłasz.

Osobną kategorią kartonów do e-commerce są kartony do paczkomatów. Dlaczego? Ponieważ nadając przesyłkę za pośrednictwem InPostu, musisz dopasować opakowanie do jednego z trzech dostępnych gabarytów.

Kartony do paczkomatów

Paczkomaty to obecnie jeden z najpopularniejszych sposobów wysyłki zamówień w sklepach e-commerce. Klienci chętnie wybierają ten sposób dostawy, ponieważ zapewnia on dużą elastyczność w odbiorze paczek, a do tego jest stosunkowo tani (np. w porównaniu do wysyłek kurierskich). Warto zatem usprawnić proces wysyłki paczek przy pomocy paczkomatów. W jaki sposób? Między innymi wybierając odpowiedniej wielkości kartony.

Wysyłając zamówienie paczkomatem, ważne jest dopasowanie wielkości pudełka do rozmiarów skrytki. InPost oferuje trzy różne rozmiary skrytek, a Ty, nadając paczkę, musisz wybrać jeden z tzw. gabarytów (A, B lub C). Warto dopasować wielkość kartonu do skrytki, żeby m.in.:

  • nie przepłacać za wysyłkę (większa skrytka to wyższy koszt nadania paczki),
  • dobrze zabezpieczyć zawartość przesyłki (za duży lub za mały karton mogą zmniejszać bezpieczeństwo paczki w trakcie transportu).

Więcej o kartonach do paczkomatów piszemy tutaj. Z kolei ofertę kartonów dostosowanych rozmiarem do wymogów InPostu znajdziesz tu.

W naszym sklepie możesz zamówić zarówno duże kartony do zbiorczej wysyłki paczek, jak i mniejsze opakowania, do których zapakujesz towary wysyłane do klientów detalicznych.